mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2

“A nevünk ugyan változhat, de minden más marad”

A Ringier közel három évtizede van jelen Magyarországon és a nemrég bejelentett tranzakció kapcsán is hangsúlyozta elkötelezettségét a magyar piac iránt

Július végi bejelentésében az egyik legnagyobb hazai médiavállalat, a Ringier Axel Springer két anyacége közzétette döntését: a korábban 50%-os részesedésű svájci Ringier Csoport megvásárolja a német Axel Springer fennmaradó 50%-nyi részvényét és ezzel hamarosan kizárólagos tulajdonosa lesz annak a kiterjedt hazai médiaportfóliónak, amely a Blikk, a Kiskegyed és a GLAMOUR magazin, az EgészségKalauz.hu és a Noizz.hu mellett számos gasztro, ismeretterjesztő, autós, rejtvény- és tv műsorújságot, illetve bookazine-t tartalmaz. A Ringier közel három évtizede van jelen Magyarországon és a nemrég bejelentett tranzakció kapcsán is hangsúlyozta elkötelezettségét a kelet-európai, azon belül a magyar piac iránt.

Az 1833-ban alapított családi vállalkozás, a zürichi központtal működő Ringier AG kiterjedt médiahálózatot működtet: 3 kontinens 18 országában van jelen hírmédia-, szórakoztató-, és e-kereskedelmi profilú vállalkozásaival. A cégcsoportot itt, Magyarországon sem kell bemutatni a szakmának: a Ringier kiadó 27 évvel ezelőtt lépett a magyar piacra, 1994 márciusában megjelentette a Blikk napilap magyar nyelvű első kiadását, amelynek piaci sikere azóta is töretlen. A Ringier hazai portfoliója 2014-ben, az Axel Springerrel történt fúzió során jelentősen átalakult, akkor nyerte el mai összetételét a két cég vegyesvállalata, a RAS Magyarország: a Blikken felül a kiadóhoz tartozik a Kiskegyed és a Blikk Nők lapcsalád, a Glamour, a GEO, az Auto Bild Magyarország, a Noizz.hu, az EgészségKalauz.hu, amely gasztro kiadványokkal, rejtvény- és műsorújságokkal, valamint bookazine termékvonallal egészül ki, és így, portfóliós szinten többmilliós olvasó- és közösségi követőtáborral büszkélkedhet.

A Ringier csoport és a hozzá tartozó médiamárkák nem csupán a független újságírói küldetés hagyományos zászlóvivői, de a társadalmi sokszínűség értéke mellett is határozottan állást foglalnak.

“Bár a Ringier Axel Springer Magyarország tulajdonosi köre most leszűkül és ez az őszi hónapokra minden bizonnyal egy névváltáshoz is vezet majd, de arra számítok – és az olvasóink, a szakma, valamint a hirdető partnereink is ugyanerre számíthanak –, hogy a jól megszokott, klasszikus kiadványaink mind változatlanul elérhetők lesznek. Digitális fejlesztéseinkkel is haladunk tovább azon az úton, amin az elmúlt években már elindultunk, nevezetesen, hogy a termékfejlesztési folyamatainkba minél erősebben beépüljön, sőt, elsődleges helyre kerüljön az online szemléletmód.

A teljes termékportfóliónkon átívelő Digital First stratégiát nemcsak technológiai újításokkal, de személyi változásokkal is támogatjuk: Kékesi Zsuzsa személyében szeptember elején új digitális stratégiai igazgató érkezett a kiadóhoz a HVG Online-tól, hogy fejlesztési projektjeink élére álljon és erős szakmai támogatásával a RAS digitális termékvonala újabb szintre lépjen. Ily módon öles lépésekkel haladunk afelé, hogy a klasszikusan print-domináns portfóliónkat erős digitális médiaszolgáltatásokkal támogassuk meg. Nincs okunk a megtorpanásra. Ugyanez igaz a hazai médiapiacon betöltött meghatározó szerepünkre is. Összességében tehát a kiadó neve ugyan változhat, de minden más marad” – foglalja össze Kovács Tibor, a RAS Magyarország ügyvezető igazgatója.

A blikk.hu volt a második legolvasottabb hírportál augusztusban

Erős online eredményekkel zárta az augusztust a blikk.hu: a hírportál havi összesítésben nem csupán a látogatottsági toplista második helyére lépett elő[1], de a nyár utolsó napjaiban minden konkurensét megelőzve vette birtokba a dobogó legfelső fokát, amit nem is engedett át egyhamar: a blikk.hu 7 napon is a legnépszerűbb hazai híroldal volt[2]. A blikk.hu forgalma stabil erősödésnek indult az idei évben, a hírportál látogatottsága januárhoz képest augusztus végére több, mint +20 százalékkal emelkedett.[3]

 

 

[1] Forrás: DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), napi átlagos látogatószám alapján (napi átlag RU), 2021. augusztus

[2] Forrás: 7 napon (2021.08.24-28; 30-31.), DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), napi átlagos látogatószám alapján (napi átlag RU)

[3] Forrás: DKT-Gemius (15+ belföldi közönség), havi total RU, 2021. január, 2021. augusztus