mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2

A NOIZZ.hu nem csak érzi, hanem tudja is, hogy mi a menő!

Komoly kutatást zárt le 2017-ben a Noizz.hu: az online magazin reprezentatív felméréssel térképezte fel célcsoportja körében, hogy milyen márkákat, szórakoztató elektronikai eszközöket, TV- sorozatokat, külföldi és hazai sztárokat tartanak a legmenőbbnek a „connected” generáció

Komoly kutatást zárt le 2017-ben a Noizz.hu: az online magazin reprezentatív felméréssel térképezte fel célcsoportja körében, hogy milyen márkákat, szórakoztató elektronikai eszközöket, TV- sorozatokat, külföldi és hazai sztárokat tartanak a legmenőbbnek a „connected” generáció, azaz a C nemzedék tagjai. Ők azok a 18-39 év közötti, a városi élet pörgős ritmusát életben tartó fiatalok, akik vevők a legmenőbb újdonságokra. Információforrásuk már nem a hagyományos média – ők a világhálón lógva, folyamatos „ON” üzemmódban tájékozódnak az élet dolgairól. Érdeklik őket a legújabb technikai kütyük, a fantasy világából inspirálódnak, trendkövetők nemcsak a gasztronómiában és az utcai divatban, hanem az élet szinte minden területén.
A Noizz róluk szól

A Noizz.hu első kézből ismeri a connected célcsoport igényeit, hiszen az online magazin szerkesztősége is ezt a generációt képviseli. Ez azonban nem elég a sikerhez – kíváncsiak voltak arra, hogy ma már átlagosan havi 700 000 fős olvasótáborukat mi mozgatja igazán. Meglepő eredmények születtek! A 2017-es NOIZZ COOL kutatás során világosan körvonalazódott, hogy melyek azok a trendi márkák, csatornák és üzenet típusok, amelyeket az online trendmagazin olvasóközönsége legszívesebben befogad. A kutatás megállapításait a szerkesztőség beépítette a munkájába, és az elmúlt néhány hónap alatt tesztelte, hogy a gyakorlatban az olvasói preferenciák miként támasztják alá a felmérés eredményeit.

Térjünk a lényegre: mi számít menőnek?

A digitális generáció tagjai egyértelműen márkarajongók. Iparági kategóriától függetlenül a legmenőbb brandnek a NIKE bizonyult az Adidas-szal karöltve, ezeket szorosan követi a Samsung és a Coca-Cola. A Noizz szerkesztősége alátámasztja ezt a népszerűségi listát: valóban komoly kattintásszámot ér el a Samsung és a Cola is, a sportmárkák közül pedig tavaly a Nike pörgött a legjobban a sneakereivel és őrült(en menő) cipőivel. A folyamatos online jelenlétnek elengedhetetlen kellékei a technikai kütyük: a C generáció számára szinte elképzelhetetlen az élet okosóra, okostelefon, laptop és tablet nélkül – ezekből a legismertebb márkákat részesítik előnyben. Ezek az eszközök kiválóan alkalmasak médiafogyasztásra és ők igazi nagyhalak ebben. Persze nem minden a birtoklás: előszeretettel kattintanak vágyaik tárgyára, így a nagyon erős imidzsű prémium márkák – mint amilyen a BMW vagy a Honda – is megtalálják őket. A legtrendibb divatmárka a ZARA lett, amely az ún. fast-fashion vonalat képviseli, valamint a Puma, ami 2017-ben új életre kapott. A kozmetikai márkák közül a Nivea kapta a legtöbb szavazatot, második helyen a AVON, majd a Dove és a L’Oreal végzett. A Noizz tapasztalatai szerint beauty kategóriában kiemelkedően teljesítenek a haj- és körömápolással foglalkozó tartalmak.

Médiafogyasztás

A connected generáció megszállottan nézi a sorozatokat, nem feltétlenül TV-n. A magyar trash realityktől kezdve az angolszász sitkomokon és a klasszikus fantasy-ken át a nyomozós sagákig szinte mindenre vevők. Kedvelik a hősöket, legyenek azok kitaláltak vagy a sport nagy bajnokai. Ami a külföldi sorozatokat illeti, az elmúlt évek egyértelmű kasszasikere, a Trónok Harca viszi el itthon is a pálmát, utána pedig könnyed esti, általában a kereskedelmi TV csatonákon futó sorozatokat fogyasztják a magyar nézők: Két pasi meg egy kicsi, CSI, Dr. Csont. A hazai sorozatrendeket tekintve az évek óta töretlenül sikeres mainstream sorozatok – mint a Barátok közt vagy az Éjjel-Nappal Budapest – máig megtartották vezető pozíciójukat, érdekes módon C-generációs körökben is.

Sztárhírek

Nem mondunk újat azzal, hogy a connected célcsoport a Facebookon és a Messengeren éli társasági életét, nagykanállal fogyasztja kedvenc Youtuberei és Instagram-sztárjai tartalmait. Nem lepődtünk meg azon, hogy Tibi atya töretlenül a legmenőbb Facebook-származású kultfigura körükben. A 18-39 éves korosztály többsége Majkát említette a hazai könnyűzenei élet cool sztárjaként, vele a Halottpénz és a WellHello versengett a dobogós helyért. A külföldi könnyűzenei előadók közül Shakira megőrizte az évek óta tartó vezető pozícióját – ő büszkélkedhet a világ legnagyobb követőtáborával a Facebookon. A legmenőbb sztárok ranglistáján Shakirát közvetlenül követik az aktuális világslágerek előadói, úgymint Rihanna, Justin Bieber, Luis Fonsi. „Kedvenc külföldi sztár” kategóriában Brad Pitt-é és Angelina Jolie-é az aranyérem. Vélhetően a velük kapcsolatos sztárhírek, mint inkább az aktuális filmes kasszasikereik okán. Magyar viszonylatban Stohl András került a dobogó legfelső fokára. Érdekes eredmény, hogy a magyar színházi élet, valamint a magyar sikerfilmek aktív szereplőit – közöttük Csányi Sándort és Dobó Katát – is előszeretettel említették a válaszadók a menő sztárok sorában. Hazai televíziós, illetve rádiós műsorvezető kategóriában egyöntetű vélemény szerint Sebestény Balázs a legmenőbb. Őt követi Till Attila, Bochkor Gábor és Istenes Bence. A legmenőbb magyar sportolónak pedig Hosszú Katinka bizonyult. Ami a sztárhírek fogyasztását illeti, a Noizz.hu tapasztalata szerint az olvasók nem a konkrét celebekhez ragaszkodnak, hanem a sztorikhoz, tehát a kattintásszámot az aktualitás és a sztárélet rendhagyó fordulatai hozzák, nem elsősorban a nevek.

Van remény: a sport is menő!

Connected üzemmódban élő fiatalokról beszélünk, ezért meglepő lehet az a kutatási eredmény, miszerint a többség legszívesebben sporttal és kirándulással tölti szabadidejét. Mire véljük ezt? Úgy tűnik, a sport is menő! Igen divatos a futás és a kocogás a városi célcsoport körében, illetve a kerékpározás is előkelő helyet ért el a rangsorban. És valóban: a Noizz tartalomszerkesztői szerint is kiemelkedően teljesítenek a kerékpáros és a jóga hírek. Fittnek lenni még mindig cool!

A NOIZZ Cool felmérés eredményei és a kutatásra épülő nyereményjáték itt érhető el:

http://cool.ras.hu/