mail tel facebook linkedin docs monitor mouse plus chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up chevron-with-circle-down chevron-with-circle-left chevron-with-circle-right chevron-with-circle-up minus plus2

GLAMOUR-kampány a nemek közötti bérszakadék csökkentéséért

Nemek közötti bérszakadék csökkentéséért kampányol a GLAMOUR

A magyar nők átlagosan csaknem 10%-kal keresnek kevesebbet, mint az azonos pozíciókban dolgozó férfi társaik – a világszinten is érzékelhető problémára a GLAMOUR magazin

Nemek közötti bérszakadék – A magyar nők átlagosan csaknem 10%-kal keresnek kevesebbet, mint az azonos pozíciókban dolgozó férfi társaik – a világszinten is érzékelhető problémára a GLAMOUR magazin már hagyományosan, egy olyan akcióval hívta fel idén is a figyelmet, melynek értelmében az év végén csak női szerkesztőkkel, fotósokkal, szerzőkkel készült a novemberi és a decemberi magazin. November közepétől ugyanis tulajdonképpen már ingyen dolgoznak a nők.

A nők munkaerőpiaci hátránya és a piac működése között egyértelmű összefüggés van, súlyos probléma a női szakmák alulfizetettsége, nyilatkozta a GLAMOUR magazinnak Kováts Eszter politológus, a Friedrich-Ebert-Stiftung „Nemek közötti igazságosság Kelet-Közép-Európában” tudományos munkatársa. A szakértő hozzátette: a rosszul fizetett munkáknál kisebb a szakadék a két nem bérezése között, míg a magasabb, felsővezetői pozíciókban ez akár harminc százalék is lehet, ráadásul sokkal kevesebb nő jut vezető, tehát több fizetéssel járó pozícióba.

„A fogyasztói társadalomban a nők hozzák meg a mindennapi a vásárlói döntéseket, óriási erő és hatalom van a kezünkben, amit a munkaerőpiacnak is fel kell ismernie. Ha a nők úgy döntenek, hogy bizonyos termékeket nem vásárolnak, bizonyos szolgáltatásokat nem vesznek igénybe, ott egy pillanat alatt érezhető lesz a gazdaságra gyakorolt hatásuk. A nőket nem szabadna, hogy hátrányos megkülönböztetés érje a munkahelyeken, de ebben mindenkinek feladata van: a nőknek határozottan kell képviselniük érdekeiket, ne becsüljék alá képességeiket anyagilag egy bértárgyaláson, legyenek tisztában azzal, hogy a férfiak magasabb összeget mondanak már az indulásnál. Azzal, hogy felhívjuk a figyelmet a problémára, szeretnénk megerősíteni a nőket abban, hogy bátran kiálljanak magukért” – fogalmazott Maróy Krisztina, a GLAMOUR főszerkesztője.

A GLAMOUR magazin akciói 2019-ben is folytatódnak, márciusban a Women of the Year gálán ünneplik az olvasóik által legsikeresebbnek tartott hölgyeket.